Fone : 051 997918568
E-mail : madumusic@yahoo.com
CNPJ : 28.645.558/0001-43
http://www.facebook.com/mario.dutra.58
https://twitter.com/madumusic
- Let´s start our show on the road : let´s go to tell me a little bit about yourself .
- First of all , we´re going to check together days of the week and TO BE verb and personal pronouns , right !
Grammar , speaking , reading , listening and writing .
- So , I have a few questions , if you don´t mind , ok !
- Not at all .
- What day is today ? What day was yesterday , What day was the day before yesterday ? What day will be tomorrow ? - What day will be the day after tomorrow ? What day is going to be tomorrow ? What day is going to be the day after tomorrow ?
Registro 21/03
- How are you ? How do you do ? How are you doing , How do yo do ? How have you been doing ?
Autoatividade - Past Continuous . ( 16.04.2019 )
Acesse os exercícios disponíveis no link acima .
03.07.2019
Home work . Please read aloud and translate . ( Voz alta ) .
Why is to hard to say " red lorry , yellow lorry " ? Because your brain gets confused ( not your tongue ) . To prove this , try to mentally articulate " red lorry , yellow lorry " three times in rapid succession , without moving your lips . Then do the same with the phrase " red lorry , yellow lorry " . Your brain probably has trouble with the first phrase , but not with the second .
Now try to say " the big black bug bit the big black bear but the big black bear bit the big black bug back and I saw Suzie sitting in a shoe shine shop , where she shines she sits and where she sits she shines .
How can you explain that ? The answer is that the brain has to "plan " each sound in series of the words or syllables before you can say it . When two or more similar sounds occur close together the brain gets confused in its plan , and you stumble when you try to say the phrase .
Some people , however , have no difficulty with these confusing phrases which are called tongue-twisters ( brain-twisters ) . Language expert professor Brian Butterworth of University College London has one student who can say " Peggy Babcock " 120 times in one minute . Try it if have nothing better to do .
Acessar aqui por favor : Sociedade , educação e cultura . ( Novas ideias )
Autoatividade . Registro 03.02.2020
Grammar , speaking , reading , listening and writing .
Vamos usar os vídeos abaixo , como objeto de estudos pro nosso encontro do próximo dia 05.02. Vou colocar o tempo de cada vídeo respectivamente .
Tempo 1.37 - Listening and reading .
Abaixo estou colocando o link : Exercícios on line .
Exercícios on line ( Click please )
Localize no primeiro vídeo qualquer elemento gramatical que aparece no meio da conversação , qualquer um : verbo , pronome ou artigo . Após localizar : anotá-lo , ou seja , estamos acionando o Writing . Desta forma estaremos acionando o elemento Grammar .
Para fechar esse ciclo no processo de construção didática , acionaremos o Speaking no nosso encontro contextualizando todos os elementos vistos neste exercício .
Sites de apoio .
The Washington Post
The New York Times
Los Angeles Times
Expressões Idiomáticas
Tradutor
Youtube
BBC - British Broadcasting Corporation
TV on Line - UNITED KINGDOM - Reino Unido .
Este comentário foi removido pelo autor.
ResponderExcluirEste comentário foi removido pelo autor.
ResponderExcluirEste comentário foi removido pelo autor.
ResponderExcluirDia 19/03. Realizamos o primeiro encontro . Foram abordados os seguintes temas : To Be verb - past and present , days of the week , the big black bug bit the big black bear but the big black bear bit the big black bug back , I saw Suzie sitting inshoeshine shop and where she sits shines and where she shines she sits , dynamic skills , articles , idiomatics expressions ( so far , so good , close ), whats is the meaning of, what does it mean , what does that mean , what it means .
ResponderExcluirRegistro 21/03 . Clickar em Grammar acima e verificar os seguintes temas : artigos , pronomes , adjetivos , presente simples e outros verbos . Esses temas serão utilizados nos nossos próximos encontros e esse processo estará contribuindo na tua construção vocabular e habilidade verbal .
ResponderExcluirRegistro 02/04/2019 . Não tivemos aula dia 26/04 .
ResponderExcluirhttps://www.inglesonline.com.br/2008/12/12/compreensao-de-texto-eating-habits/
ResponderExcluirRegistro 03/04/2019 . Ontem fiz uma revisão sobre Talking . e utilizamos os 3 vídeos no tema : Tell me a little about yourself .
ResponderExcluirhttps://www.inglesonline.com.br/exercicios-de-ingles/exercicio-there-is-there-are/
ResponderExcluirhttps://www.inglesonline.com.br/exercicios-de-ingles/#section2
ResponderExcluirRegistro 25.06.2019 . Tivemos um break-time na semana anterior em função de uma viagem feita pela aluna . No último encontro estava excelente a habilidade verbal . Controle de conteúdos programáticos .
ResponderExcluirRegistro 03.02.2020 . Estamos retomando nossas atividades a partir do dia 05.02.2020 .
ResponderExcluir