quinta-feira, 14 de março de 2019

Miss Luiza - Tell me a little bit about yourself .




MADU IDIOMAS .
Fone : 051  997918568
E-mail : madumusic@yahoo.com
CNPJ : 28.645.558/0001-43
http://www.facebook.com/mario.dutra.58
https://twitter.com/madumusic

- Let´s start our show on the road : let´s go to tell me  a little  bit  about  yourself .

- First of all , we´re  going to check together days of the week and TO BE verb and  personal pronouns , right !


Grammar , speaking , reading , listening and writing  .



- So , I  have  a  few  questions , if you don´t  mind , ok !
- Not at all .
- What  day  is  today ?  What  day  was  yesterday , What day was  the day before  yesterday ? What day will be  tomorrow ? -  What day will be  the  day  after tomorrow ? What day is going to be tomorrow ? What day is going to be the day after tomorrow ?  





Registro 21/03 

- How  are  you ? How do you do ? How are you doing , How do yo do ? How have you been doing ? 

Autoatividade - Past Continuous . ( 16.04.2019 ) 
Acesse os exercícios  disponíveis no link acima .

03.07.2019

Home work . Please read  aloud and translate . (  Voz alta ) .

Why is to hard to say " red lorry , yellow lorry " ? Because your brain gets confused ( not your tongue ) . To prove this , try to mentally articulate " red lorry , yellow lorry " three  times in rapid succession , without moving your lips . Then do the same with the phrase " red lorry , yellow lorry " . Your brain probably has trouble with the first phrase , but not with the second . 
Now try to say " the big black bug bit the big black bear but the big black bear bit the big black bug back and I saw Suzie sitting in a shoe shine shop , where she shines she sits and where she sits she shines  .
How can you explain that ?  The answer is that the brain has to "plan " each sound in series of the words or syllables before you can say it . When two or more similar sounds occur close together the brain gets confused in its plan , and you stumble when you try to say the phrase .

Some people , however , have no difficulty with  these confusing phrases which are called tongue-twisters ( brain-twisters ) . Language expert professor Brian Butterworth of University College London has one student who can say " Peggy Babcock " 120 times in one minute . Try it if have nothing better to do .


Acessar  aqui  por  favor :  Sociedade , educação e cultura . ( Novas ideias )

Autoatividade . Registro 03.02.2020 

Grammar , speaking , reading , listening and writing .

Vamos usar os vídeos abaixo , como objeto de estudos pro nosso encontro do próximo dia 05.02. Vou colocar o tempo de cada vídeo respectivamente . 

 Tempo 1.37 - Listening and reading .


Tempo 3.26 - Reading .

Abaixo estou colocando o link : Exercícios on line .

Exercícios on line ( Click please )

Localize no primeiro vídeo qualquer elemento gramatical que aparece no meio da conversação  , qualquer um : verbo , pronome ou artigo . Após localizar : anotá-lo , ou seja , estamos acionando o Writing  . Desta forma estaremos acionando o elemento Grammar . 
Para fechar esse ciclo no processo de construção didática , acionaremos o Speaking no nosso encontro contextualizando todos os elementos vistos neste exercício .







  

Sites de apoio .

The Wall Street Journal
The Washington Post
The New York Times
Los Angeles Times
Expressões Idiomáticas
Tradutor
Youtube
Grupo Dicas de Inglês
BBC - British Broadcasting Corporation
TV on Line - UNITED KINGDOM - Reino Unido .
Metodologia . Aplicabilidades e Resultados .

12 comentários:

  1. Este comentário foi removido pelo autor.

    ResponderExcluir
  2. Este comentário foi removido pelo autor.

    ResponderExcluir
  3. Este comentário foi removido pelo autor.

    ResponderExcluir
  4. Dia 19/03. Realizamos o primeiro encontro . Foram abordados os seguintes temas : To Be verb - past and present , days of the week , the big black bug bit the big black bear but the big black bear bit the big black bug back , I saw Suzie sitting inshoeshine shop and where she sits shines and where she shines she sits , dynamic skills , articles , idiomatics expressions ( so far , so good , close ), whats is the meaning of, what does it mean , what does that mean , what it means .

    ResponderExcluir
  5. Registro 21/03 . Clickar em Grammar acima e verificar os seguintes temas : artigos , pronomes , adjetivos , presente simples e outros verbos . Esses temas serão utilizados nos nossos próximos encontros e esse processo estará contribuindo na tua construção vocabular e habilidade verbal .

    ResponderExcluir
  6. Registro 02/04/2019 . Não tivemos aula dia 26/04 .

    ResponderExcluir
  7. https://www.inglesonline.com.br/2008/12/12/compreensao-de-texto-eating-habits/

    ResponderExcluir
  8. Registro 03/04/2019 . Ontem fiz uma revisão sobre Talking . e utilizamos os 3 vídeos no tema : Tell me a little about yourself .

    ResponderExcluir
  9. https://www.inglesonline.com.br/exercicios-de-ingles/exercicio-there-is-there-are/

    ResponderExcluir
  10. https://www.inglesonline.com.br/exercicios-de-ingles/#section2

    ResponderExcluir
  11. Registro 25.06.2019 . Tivemos um break-time na semana anterior em função de uma viagem feita pela aluna . No último encontro estava excelente a habilidade verbal . Controle de conteúdos programáticos .

    ResponderExcluir
  12. Registro 03.02.2020 . Estamos retomando nossas atividades a partir do dia 05.02.2020 .

    ResponderExcluir